Author: BigWang

So laughable, sneaky US now says troops in Philippines is help China   [Copy link] 中文

Rank: 2

Post time 2014-5-5 20:39:02 |Display all floors
LaughsatYou Post time: 2014-5-5 14:24
You are just too stupid to understand Arabs didn't conqueror half of spain and didn't mix very muc ...

wow! I hurt your feeling so bad, because I reveal you true identity. When Hanibal the Great African general invaded Rome he and his troop spend time in Spain for overs 10 years and in those long period of time his soldier and him when on raped you great, great grand mother.
And that reason why you so many Spanish have the dark hair and tan skin, which they look nothing like people of Europe, such as Slavic, Germanic and the Scandinavian and others. If you don't believe me you might as well go see the geneticist and let's him perform the DNA test on you and you will find out that you have an Arab or African blood in your gene and there is nothing wrong with that, and you should proud! of who you are instead of tries hard to wana be KKK

Use magic tools Report

Rank: 2

Post time 2014-5-5 20:40:39 |Display all floors
tedbrent Post time: 2014-5-5 13:22
I admit that China invented you. Are you happy now?

yeah! and I am so proud! to have the Chinese blood in my gene and we are the only endure civilization in this world.

Use magic tools Report

Rank: 8Rank: 8

Post time 2014-5-5 21:32:53 |Display all floors
3rdwordSpain Post time: 2014-5-5 20:40
yeah! and I am so proud! to have the Chinese blood in my gene and we are the only endure civilizat ...

Use magic tools Report

Rank: 8Rank: 8

Post time 2014-5-5 21:33:22 |Display all floors
3rdwordSpain Post time: 2014-5-5 20:30
I am racist not at all I haves black, white, Latino and others as friends. You not just racist but ...

.

Use magic tools Report

Rank: 8Rank: 8

Post time 2014-5-5 21:34:44 |Display all floors
robert237 Post time: 2014-5-5 05:11
人们在社会实践中从事各项斗争,有了丰富的经验,有成功的,有失败的。无数客观外界的现象通过人的眼、耳 ...

  你这一套阶级斗争意识在文明的社会里不会被认可;相反, 在文明的国家里人们接受自由, 平等 , 博爱的价值观和所谓人人为我 , 我为人人的理念。 在这些人眼里, 人的最基本权利,也就是自由, 不可侵犯因为自由是 the birthright of every human being。

  资本主义在中国的萌芽开始于邓小平同志的南巡讲话之后。 当时他在南方考察的时候告诉当地的人们中国要进行大胆的以市场经济为主体的改革,从而让一部份人先富起来。 他还说“只要能抓住老鼠就是好猫,不管它是黑猫还是白猫。”  很幸运, 中国当时出现了一大批以 中国人 为主的投资者, 尤其是来自于香港和台湾。同时, 来自于新加坡, 马来西亚 和泰国的华人投资者也为中国经济的发展提供了必要的资金, 西方管理方式,  技术,  和人力资本。 这其中最著名的就是当年家喻户晓的泰国正大集团。 当年中国中央电视台有一个以正大集团命名的综艺节目叫做正大综艺; 那个节目收视群体在九十年代至少超过一亿。

  你知道中国最富的人, 不包括无法估计的隐形资产, 基本上都是家族企业吗? 事实上, 第一批的现代华人家族企业出现在香港和新加坡。许多居住在福建和广东的中国人在清朝和民国时期背井离乡去南洋, 也就是现在的新加坡淘金。为了能够尽快地适应当地的环境,  他们在当地建立了很多所谓的同乡会: 其目的就是 在老乡遇到问题的时候施以援手。慢慢的, 很多华人通过从事贸易工作开始挣钱;  他们的公司慢慢变大, 变强 和走向国际贸易。

  白痴才会以为中国经济最初的发展靠的是马克思的经济理论。 就如我刚才提的的一样, 中国经济最初的发展资金很大一块就是来自于这些华人企业的拥有者 加上来自于香港和台湾的企业, 比如现在依旧存在的统一企业和后来出现的旺旺集团 和郭台铭的充满争议的富士康。

  当然, 当时中国经济可以发展的关键因素还是意识形态的改变和对市场经济的推崇以及对计划经济的摆脱。 苏联帝国解体的教训和残酷现实也是当时推动中国经济改革的推进剂。

你明白了吗?中国很久以前就意识到苏联那一套所谓的计划经济和平均主义行不通。 其主要原应就是计划经济只能带来官僚主义, 懈怠 和无序,更进一步讲就是 生产力低下, 内斗,  混乱的组织,责任制的缺失和资源分配的不公。

你现在任然可以在朝鲜发现这种现象。朝鲜领导者 和官员的眼里只有金钱, 美女 和斗争。 他们不关心穷人。他们不在乎饥荒。 他们漠视正义和人的基本权利。 这种国家永远都是荒土,不管是经济还是文化上。 你 还有你的支持者居然还为朝鲜 和苏联颂德。 这简直太可笑了。

Use magic tools Report

Rank: 8Rank: 8

Post time 2014-5-5 21:45:04 |Display all floors
robert237 Post time: 2014-5-5 05:11
人们在社会实践中从事各项斗争,有了丰富的经验,有成功的,有失败的。无数客观外界的现象通过人的眼、耳 ...

  再补充一点。 中国的上海也是最早接受资本主义的地方,尤其是在外国人的租界。当时还有不少中国商行与外国商行, 比如最著名的东印度公司,进行贸易。 同时, 这些中国资本家还利用中国的官场的人脉来取得利益最大化。当时的中国人称这些资本家红顶商人。

Use magic tools Report

Rank: 8Rank: 8

Post time 2014-5-5 21:46:22 |Display all floors
3rdwordSpain Post time: 2014-5-5 20:39
wow! I hurt your feeling so bad, because I reveal you true identity. When Hanibal the Great Africa ...

You are so bitter. I don't think you are Chinese.

Use magic tools Report