Readers’ Blog

From Princess Diana to Princess Kate: See the effects of the royal family in the

Popularity 1Viewed 2042 times 2014-10-30 15:02 |System category:Life| family

 

The British royal family is one of the most ancient existing royal family in the world.Though after the Bourgeois Revolution in 17th century, the right of Monarchy country of the British royal family existed in name only.But for hundreds of years,the Britishs Royal family complex still exists.Sometimes the federal states appeal to abolish the monarchy were also covered by the overwhelming Royal effect in recent years.

Speaking of the Royal effect,the first thing we thought of was Princess Diana who got killed in a car accident.On behalf of the Diana Effect,Diana was the model of the royal family engaged in public welfare activities.Princess Diana was the first one of the royal family who hugged the children with Aids,bared her soul on TV,admitted that she herself had the eating disorders, and also auctioned off her own dresses for charity.

In the era of Princess Diana,the internet was not that popular than today.But Dianas favorite clothes like the knickerbockers,high collars and also the flat shoes can show up in the retail shops several weeks after she appeared in the public.

Unfortunately Princess Diana died in 1997, it turned out to be the biggest challenge the British Royal family met with in the second half of the 20th century.This family just got through three failed marriages,the queens three children were divorced as well as in a separation.The approving rating of the British Royal family was once plummeting.

After this, the British Royal family set strict demands to themselves,not only on the moral integrity but in the royal family spending. And thereby they won peoples trust and support back.

The royal wedding of Prince William and Princess Kate in 2011 had drew the globals attention,the civilian Princess Kate has triggered the Kate Effect in the fashion business not only in the UK but around the world.Princess Kate is not the representative of the high fashion,sometimes she just wore the highstreet outfits out of season.Once she wore these outfits,there would brought a spending spree by fans of Princess Kate in the mall, the relevant inventory will be sold out in a short time.All kinds of hats she wore,the wedge heels she love have became hot hands.The key to this trend is the convenient communication tools in nowadays, they can let the digital fashion scouts found out the exact brands of Princess Kates outfits after she showed up just several minutes.

During the Prince William and Princess Kate along with their sonPrince George made their first public visit to New Zealand and Australia,the momentum George Effect triggered by Prince George was even stronger than his motherKate Effect. The Prince Georges public engagement in Wellington,his sailboat smocked dungarees was encountered the panic purchasing immediately after the news came out.

Nevertheless,no matter Princess Kate or her son Prince George,their dressing principle are all repeating and recycling.Sometimes Prince George also wore some upscale items,but they all showed up with Prince George more than once.Obviously,Princess Kate doesnt take her son as the clotheshorse.This Royal Effect”,endearing themselves to people also made the supporting rates of the British Royal Family picking up.

 

 

(Opinions of the writer in this blog don't represent those of China Daily.)


Passing

Eggs

Flowers

Shake hands

Ray
Like 0 Share
8.03K

Report

Comment (0 comments)

facelist doodle Doodle board

You need to login to comment Login | register


Album

Friends

Recent comments

    Star blogger

    Anming

    4124

    views

    Maierwei

    2603

    views

    财神

    4580

    views

    Most commented

    Egg, pork and mask

    0

    comments

    BACK TO THE TOP
    Contact us:Tel: (86)010-84883548, Email: blog@chinadaily.com.cn
    Blog announcement:| We reserve the right, and you authorize us, to use content, including words, photos and videos, which you provide to our blog
    platform, for non-profit purposes on China Daily media, comprising newspaper, website, iPad and other social media accounts.